Altijd een plan B klaar hebben.

Duitsland, Hinzerath

Plan A was een wandeltocht door het bos, vertrekkend bij een oude oliemolen in Morbach. Op die manier konden we weer een verse picknick aankopen in Morbach en na de wandeling ook nog wat laatste inkopen doen om vanavond warm te eten. Belegde broodjes aankopen in Morbach: check!!. Wandeling starten bij alweer een mooie locatie: check! Maar na amper een kilometer is het bospad dat we zouden moeten nemen, afgezet met een vlag, waarop staat vermeld dat er werkzaamheden bezig zijn in het bos ivm omvallende bomen en verder stappen levensgevaarlijk kan zijn. of dat iets met het stompje van gisteren te maken heeft of niet, komen we niet te weten, maar we nemen het zekere voor het onzekere en stappen terug. We eten alvast een broodje bij een bankje in de schaduw bij de Ôlmûhle. Terug bij de auto zoeken we in het boekje met alle mooie wandelingen van de streek, naar een dichtbij zijnde en niet te zware anderen wandeling. We vinden een lichte vlakken wandeling iets verder op, de LandZeitTour, die langs een ruïne zou gaan.
Met onze km van de eerste wandeling en deze erbij, komen we toch weer aan een kleine 11 km. voor vandaag. En het bljjkt een heel mooie en gevarieerde tocht te zijn, met talrijke houtsnijwerken, die iets vertellen over het verleden van de streek .
Na de wandeling stoppen we nog even in Morbach voor de nodige inkopen, en dan is het al tijd voor ons laatste avondmaal in Haus am Wald....wat is de tijd weer gevlogen. Het was een heel toffe week, met veel activiteiten en geen verveling, zo hebben we het graag...rusten kunnen we genoeg , als we weer thuis zijn.

Leuke beelden onderweg! Fijne terugkomst! 😘

Veerle 2023-06-23 20:42:03

Mooi mooi, Wij zijn onze valiezen aan t pakken......