Bezoek Fougères en zijn fameus kasteel.

Frankrijk, Saint-Aubin-du-Cormier

We fietsten gisteren door Fougères, maar kregen geen glimp te zien van het kasteel en de rest van de oude vestingstad.
Je hebt volgens meerdere toeristische brochures de streek niet gezien als je niet in Fougères was en het kasteel hebt bezocht...dus was het plan van de dag snel gemaakt: één of andere wandeling gedownload door Fougères als leidraad en "off we go".
Het eerste deel van de wandeling doet een lus rond een oude steengroeve die ons veel belovende foto's toont op de kaart die we zien op de parking waar we onze auto achterlaten. Het is hoogstwaarschijnlijk een prachtig zicht, maar aan elke zogenaamde belvédère krijgen we zo goed als niks te zien wegens bomen en struikgewas die het zicht belemmeren...
Ok...het was wel een leuke wandeling, dus nu op naar de oude stad en zijn Jardin Public. Het is veel klimmen en dalen door smalle steegjes met eeuwenoude muren en heel veel trappen. De uitzichten zijn hier wel vaak heel mooi, op de stad in de hoogte, het kasteel de kerken het belfort en de vele torens.

We eten een typisch Bretoense boekweitpannenkoek met hartige vulling, op het tuinterras van een heel oud pand.

En dan is het tijd voor het enorm imposante kasteel. Weer veel trappen op onze weg en veel prachtige uitzichten . Eén van de laatste torens die we beklimmen kijkt uit richting steengroeve...en warempel daar hebben we dan eindelijk het langverwachte zicht op de Rocher Coupé

Het is over 17u tegen dat we onze auto weer bereiken en we zien op strava dat we toch weer zo'n 10 km hebben gestapt...ook niet slecht.