Onweer bij het meer van Bohinj.

Slovenië, Ribčev Laz

Na het ontbijt gaan Ingrid en ik samen boodschappen doen, terwijl de mannen nog wat wakker aan het worden zijn... Bij het terug naar huis stappen haakt Ingrid ergens vast met haar voet en valt plat op de grond...Mensen komen van links en rechts meteen te hulp, maar Ingrid wil gewoon wat bekomen... Gelukkig blijkt het al met al mee te vallen, maar haar pols zit nu wel wat gezwollen.
Daar het ook nog begint te regenen, besluiten we warm te eten 's middags. Het dondert en regent wat, maar het lijkt te beteren, en Ingrid voelt zich ook goed genoeg om een wandelingske te doen. We gaan eens het meer rond lopen...aangeduid een wandeling van 2.30 u. Halfweg ongeveer begint het wat te druppelen, en plots breekt er een hevig onweer los. We schuilen eerst onder een afdak van een huis en als het wat beter wordt vinden we iets verder een terrasje waar we een koffietje drinken. Het is een stevige wandeling van zo'n 14 km. We komen dan ook moe maar tevreden terug aan ons appartement Iris.

met het 2de verblijf waren wij iets minder tevreden dan met ons eerste in Povir
vooral het contact met de hosts was moeilijker en ook het terras viel wat tegen qua grootte en er was nogal wat geluidsoverlast omdat we zo dicht bij de drukke weg naar het meer zaten