We hebben de echte bergen gevonden...

Zwitserland, Monthey

Deze morgen na het ontbijt rustig vertrokken richting Zwitserland. De streek van de Jura is prachtig, om nog eens door te rijden, net zoals ik het me herinner uit mijn jeugdjaren toen we elke zomer naar Italië reisden naar mijn tante en nonkel die er woonden.
Aan de grens in Vallorbe moeten wij nog een vignet kopen om op de snelwegen te mogen rijden, en dan evolueert het landschap snel van heuvel naar berg en eens we het meer van Geneve bereiken zijn de bergen overweldigend....te lang geleden dat we nog eens in de bergen waren. Aan de grens wordt het ook tijd dat we alle dataverkeer afleggen om geen onaangename verrassingen te krijgen bij onze telefoonrekening na het verlof. Het afspreken met Jan verloop daardoor een beetje moeilijk maar uiteindelijk komen we rond 15 u aan in Monthey en vinden we elkaar op het terras van La Taverne. Na een eerste terrasje helpt Jan ons met onze bagage naar zijn appartement te brengen en stelt voor om als we het zien zitten een eerste wandelingetje te doen. Natuurlijk zien we dat zitten. het wordt een mini kloofwandeling: Les Gorges de la Vièze. Ongeveer 4 km totaal, vanuit Monthey, maar een perfect miniavontuurtje. Na een toch wel stevig klimmetje in zwoele temperaturen, gelukkig wel in de schaduw...is er een hangbrug te overwinnen: spannend bij de start, maar uiteindelijk valt het best mee. De afdaling aan de overkant is dan meer door het dorp, wel steil naar beneden.
Intussen hebben we vernomen dat Marijke die ons vandaag zou vervoegen met Flora en Nara, in Parijs de trein hadden gemist....eventjes paniek, maar met mondjesmaat bereiken ons berichten dat ze het toch nog hebben kunnen fixen om vanavond rond 19.30 in Monthey aan te komen...oef! Ik heb het altijd geweten dat mijn dochter altijd terecht zou komen...een echte plantrekker.
Wij krijgen al wat honger en besluiten een ijsje te gaan eten. Jan trakteert ...wat een supergids.En het ijs smaakt bij zulke temperaturen. Dan wandelen we richting station om de meisjes op te halen en nadat zij ook hun rugzakken hebben afgezet aan het appartement gaan we eten bij de Italiaan, bij La nonna. We blijven er nog lekker wat napraten en dan nemen we afscheid van Jan die bij zijn vriendin gaat slapen.
Nog een doucheke nemen en dit verslag maken en het is intussen al over middernacht....morgen zijn we weer een mooie wandeling beloofd door onze privégids Jan.

Geniet!

Brigitte 2022-07-12 07:06:57

Heel leuk om lezen! En nu: volop vakantie!

Chantal 2022-07-12 09:03:04

ja, de bergen ..... daar kan je toch nooit genoeg van krijgen he! en gaan de meisjes klimmen ?