Geen zonnebrand maar drukkend warm. (76 km)

Frankrijk, Bazolles

We fietsen vandaag rustig verder langs Yonne en Canal Nivernais.
sMiddags komt een oud ventje op de fiets een praatje met ons maken: hij is een mislukt wetenschapper, want hij geeft een hele uitleg over "une cannicule" ofte een hittegolf...hij heeft zelfs de temperatuur van het water gemeten en weet dat ondanks de lekkere temperatuur voor het baden, het niet gezond is hier te zwemmen, wegens de vervuiling.
In de namiddag fietsen we langs "l' échelle de 16 écluses" en rond 17 uur fietsen we onze camping binnen.
Er zou hier iets verder en artisanaal feestje zijn waar we iets kunnen eten. Na ons douchke fietsen we er geen, maar ze hebben nog maar net het vuur aangestoken, en wij hebben honger. Iets verder toont de GPS ons een restaurant, en we besluiten daar te gaan zien. We kunnen er heel lekker eten en ondertussen begint het af en toe te regenen.
Op de terugweg drinken we nog iets op het feestje waar intussen veel volk is aangekomen.
Als we bij de tent komen begint het door te regenen en gooien we alles naar binnen, ons incluis.

tof hé langs al die sluizekes, het doet me alweer watertanden