Uitgeregend in het kwadraat.

Zwitserland, Bischofszell

Hoe leuk alternatief onze serre-studio ook was, deze morgen wakker worden door de regendruppels op je hoofdkussen, was niet echt gezellig te noemen. Akkoord het heeft heel de nacht water gegoten, maar dat de gastvrouw niet wist dat haar glazen huis lek is als een zeef, dat geloof ik niet.
We hadden al betaald, en zij was weg sinds gisteravond, dus veel klagen konden we niet doen...We hadden ons gisteren tegoed gedaan aan enkele drankjes die in de kast stonden, met een prijskaartje erbij. Ik schreef dus een briefje dat we hadden besloten de drank niet te betalen, omdat we vonden dat we ons verblijf te duur hadden betaald...een prijs gelijk aan die van een camping hadden we prima gevonden.
Ondertussen blijft het maar regenen, maar aangezien we niet nog een nachtje in "velotel da sonja " willen blijven, trekken we onze volledige regenset aan en vertrekken.
We fietsen langs de Bodensee, een stuk dat we enkele jaren terug al fietsten, maar veel zien we er niet van in zo'n weer.
Het blijft onophoudelijk regenen, en op den duur ben je dan ook met de beste regenkledij doorweekt. Na zo'n 35 km stoppen we bij een Migros supermaktje om een belegd broodje te kopen als middagmaal, want we hadden ook niets meer om te eten.
Terwijl we daar ons broodjes opeten krijgen we het koud en besluiten we daar in de buurt een hotelletje te zoeken. Hotel Linde in Bischofszell is volgeboekt, maar de eigenaar stelt voor een studiootje te huren op een vijftal minuutjes fietsen van het hotel vandaan. Voor dezelde prijs als onze vorige "Zimmer", hebben we nu een compleet studiootje, en mogen we morgenvroeg gaan ontbijten in het hotel.
17.30
Het is intussen toch zo goed als gestopt met regenen en we zijn aankopen gaan doen hier in de straat, om vanavond hier te eten.