Rustig en cultuur?...nee hoor Kohlerpfad am Steinbach: 14 km stappen!!

Duitsland, Langweiler

Na een nachtje goed slapen waren onze pijnmomenten van gisteren al helemaal verteerd, en leek "rust en cultuur" iets voor als we nog ouder of nog meer versleten zouden zijn. Toch wou Chris een iets andere spiergroep aanspreken vandaag, dus werd het "stappen" ipv fietsen. De wandeling die net aan onze deur start, het " Kohlerpfad am Steinbach" leek ons wel iets. Het pad loopt ook omheen het Steinbach stuwmeer, dat de streek van drinkwater voorziet. We zien dat stuwmeer liggen als we hier buiten enkele 10 tallen meter lopen. Verder heeft het pad niks van doen met steenkool moest je dat denken, maar alles met houtskool dat hier van oudsher vervaardigd werd.
Wat die houtskool historiek verder met het pad te maken heeft vraag ik me ook af, maar het was een heel mooie wandeling door bos en veld, waar we weer zo goed als alleen waren. De stilte valt hier op en de heel gevarieerde vogelzangen ook. Ook de krekels doen hier ferm hun best, en opmerkelijk, telkens je stilstaat omdat je denk "nu zit die krekel wel heel dichtbij"...dan hoyden ze zich stil . In Duitsland is het ook wel leuk dat er zoveel prachtige zitplaatsen worden voorzien langs hun wandelpaden.
We waren veel vroeger thuis als gisteren, dus tijd zat om op 't gemak te kokkerellen, en daarna gezellig aan dit verslag te tokkelen.
We hebben wederom geen plannen voor morgen, dus wie het wil weten, zal morgen ook het verslag moeten lezen.

Mooi insectenbordje en mooie foto's

Ria 2023-06-19 21:04:03

Mooie wandeling! Jullie zien er ontspannen uit! 🙂 Geniet verder met volle teugen! X