Verdere verkenning vanuit kamp Hugo.

België, Boutersem

Toen we deze morgen buiten keken, wisten we meteen dat onze dagtocht misschien eerder een namiddagtocht zou worden, want het was heel mistig.
Dus eerst maar wat lezen in mijn e-book "Omarm de chaos". Nog niet echt veel gelezen, maar wel reeds begrepen dat het boek me hoop zou moeten geven , door de gedachte dat de chaos die momenteel overal voelbaar is, voorbode kan zij van grote veranderingen...
Net voor de middag breekt het zonnetje door: we verwarmen ons soepje, eten enkele boterhammetjes, en stoppen enkele koekjes in de rugzak en weg zijn we.
Mooie tocht die ons oa op de Sint Lucia wandeling bracht, en aan het eind van de tocht ook de St Lucia kapel uit 1796, gebouwd op een bronput gemetst rond 1510.
We komen ook langs het gemeentehuis van Boutersem dat gehuisvest is in het kasteel van Kwabeek. Achter het kasteel is er momenteel een "avonturenbos" Kaboutersem genaamd. We zien er enkele mooie sculpturen.
Rond 15u30 zijn we terug aan ons basiskamp en hebben we een kleine 13 km gestapt in een mooi glooiend landschap, met als enig klein minpuntje een stuk weg vlak langs de snelweg, bij de afrit Boutersem... te geluidruchtig.

Waar je ook gaat langs Vlaamse wegen, overal kom je kapelletjes tegen. Zeker daar in de omgeving., meestal nog goed onderhouden ook.

Ria 2021-12-06 17:35:39

Kaboutertuin door moeder aangelegd? 😆

Jeroen 2021-12-06 20:54:04

Hahaha...ik dacht het ook heel even...