Plezierwandeling Bellevaux.

België, Amel

Vandaag geen mist, dus plannen we opnieuw een wandeling van om en bij de 10km: enkele uurtjes in de voormiddag en een paar in de namiddag. De keuze valt op één van de "Plezierwandelingen" zoals ook deze van gisteren werd geboekstaafd. Vandaag starten we echter in Bellevaux. Goed ingeduffeld en met lekkers in de rugzak (soepje en zelfgebakken quiche), vertrekken we naar ons startpunt in de buurt van de brouwerij van Bellevaux . De brouwerij wordt uitgebaat door een Vlaamse ex- apotheker, vernemen we onderweg, tijdens een praatje met een gepensioneerde Waal. Ja...de taalgebieden lopen hier nogal dooréén. Onze Waalse medemens had blijkbaar nood om zijn nogal uitgesproken politieke opinie eventjes te ventileren.
De wandeling bood ons mooie vergezichten vanop de heuvels op het dal van de Warche.
Een proeverijtje bij de brouwerij na afloop zat er echter niet in, wegens "niet open". Dan maar "huis"waarts, voor een lekkere warme kop koffie.

Eerst rijden we nog eens langs de "crime scene" om te zien of we nog wat meer kunnen ontdekken over de slachtoffers en de dader(s).
Veel van de sporen van enkele dagen geleden zijn al verdwenen...o.a.slachtoffer nr2, de vermoedelijke vos, daar vinden we niet meteen nog iets van terug, of het zou moeten een tweede ruggegraat zijn, die nu dus verder opgepeuzeld is... We vinden overal verspreid beenderen, en ook een redelijk groot schouderblad...."dus toch een groter zoogdier" rijzen de vermoedens. Zekerheid krijgen we pas als Chris een reeënpoot vind, we blijven snuffelen in de hoop eventueel een schedel met hoorns te vinden. We vinden effectief een tweede onderpoot, maar geen schedel. Mystherie dus gedeeltelijk opgelost, nl. :slachtoffer 1 zeker een ree maar de 2 staarten bij de stukken pels daar hebben we nog geen bevredigend antwoord voor gevonden. Voorlopig is het onderzoek toch geklasseerd.

Straks rijden we nog eens richting St Vith om nog één en ander in te kopen, en eens door het stadje te kuieren met zijn leuke Kerstverlichting. Eens uiteten staat misschien ook op het programma.

We zijn inderdaad gaan eten bij " Ristorante La Grappa da Edoardo" , lekker lamsvlees met boontjes en gratin, suggestie van de chef en een "cappucino con amaretto" als toetje voor mij, voor Chris een uitgebreidere "tartuffo al amaretto".

Wist je dat: onze stamcafé op weg naar de Moezel zich aan de afrit van st Vith bevind, Pippa's. Open vanaf 11u, ,tomatensoep met stukje Frans brood mmm,