Fietsen en wandelen vanuit Gerardmer.

Frankrijk, Gérardmer

We rijden deze morgen naar het startpunt van onze geplande fietstocht, vlakbij het meer van Gerardmer.We fietsen eerst door het stadje om dan een klriner wegje in te slaan...het klimt, maar doenbaar, voor zo'n 4 km.Daarna dalen we af naar het meer van Longemer en daarna dat van Retournemer. We moeten daar ergens het spoor een beetje gemist hebben en keren op een bepaald moment terug om de Col des Feignes sous Vologne te beklimmen. Toch enkele stukken van meer dan 7 %, maar het lukt, al is het voor mij behoorlijk warm...Vanaf een hoogte van een kleine 1000 m dalen we snel af in de vallei van Chajoux.
We komen voorbij een mooi meertje waar we even de fietsen parkeren om rond het Lac de Lispach te wandelen. Het is een mooie wandeling , grote stukken op planken als in de Hoge Venen, want het is hier veengebied.
Daarna volgt weer een klim richting Col de la Grosse Pierre...stevig ja, maar we geraken fietsend boven, dus die 17 % hebben wij niet gehad, ofwel heel vlot genomen...
Terug bij de Lac de Gerardmer, tracteren we onszelf op een ijsje en een fris drankje, en dan gaat het richting supermarkt om inkopen te doen voor het avondeten. Spaghettisaus met vanalles en verse tagliatelli...het smaakt.

We denken eraan om morgen nog een fietstochtje uit de folder te doen, zelfde moeilijkheidsgraad maar iets langer, en iets verder weg van de camping om te starten.
O ja voor de kenners, het parcours dat we vandaag volgden is dat van de triathlonXL van Gerardmer.

Whauw weer zo mooie natuur proficiat voor jullie ze

Marie 2019-07-17 20:19:53

We zijn er ook geweest, maar toen gerardmeer wegens super druk terug verlaten, nu niet meer zo erg? Vogezen op zich een streek waar we regelmatig terug heen gaan....