Indian Summer

België, Geraardsbergen

Rond 9.30 zijn we er klaar voor en vertrekken we goedgemutst voor onze micro-vakantie.
Na 15 km dienen de eerste klimmetjes zich reeds aan, want ja, we fietsen richting Vlaamse Ardennen, dus vlak zal het niet zijn.
Rond de middag zijn we in de omgeving van Oudenaarde en met Marijke's speelplein-expeditie in gedachten, eten we onze boterhammekes op, op een speelpleintje.😉
In de namiddag worden we plots voorbijgefietst door een wel herl speciale fiets...De man spreekt ons aan omdat hij onze fietstassen ziet en zelf vakantiefietser is. Hij fietste vorige zomer naar Pompeï en terug in 2 maanden, vanuit zijn woonplaats Mater. Chris wil natuurlijk meer weten over die fiets: het is een Zwitserse legerfiets. We zitten echter net op een seriues hellingske van 12%...we moeten hem lossen...
En tijdje later passeren we de watermolen waar we nog niet zo lang geleden langswandelden tijdens een wandeling bij de Zwalm..nu doen we hier een terraske...zalig zo'n weertje in oktober.
We stoppen nog een laatste keer,op minder dan 10 km van De Gavers, om een koekje te eten.
Aangekomen bij het domein, fietsen we eerst rond het meertje om, tot bij de camping, een mooi domein is het.
Ook al is het pas rond 16 u , we krijgen moeiteloos de sleutel van onze hut. Op onze reservatie stond vanaf 17u., maar vroeger aankomen is dus geen enkel probleem.
Om beurten gaan we douchen, ook het sanitair is picobello in orde. Straks kunnen we hier op het domein bin het zwembad naar de resto.

‘t Is ne schoan, die van Mater. I.p.v. nog een beetje uitleg te geven over zijn fiets kan hij het niet laten om op een hellingetje van 12% zijn benen stil te houden. Gr Lucièn