Fietsen, varen en pastis.

Spanje, Vall-llobrega

Deze morgen brengt Ester, onze host, de kindjes naar school, want Iassi was er precies weer helemaal door vandaag. Daarna begeleidt ze ons naar de plaatselijke schoenmaker die mijn sandalen repareert in 1 minuut voor minder dan 2 euro. Onze fietsrit begint alweer met een "extra": vanuit Torroella de Montgri kunnen we langs de rivier de Ter naar de kust fietsen, naar het natuurgebied van de baai van de Ter . In l' Estardit stond er in het routeboekje de mogelijkheid om met een boot het rotseiland Medes rond te varen met een boot waar je ook onder water kunt kijken. De streek is bekend om zijn snorkelmogelijkheden. We besluiten het erop te wagen eens "toeristisch" te doen...en daar we vroeg in het seizoen zijn valt het zeker mee qua "crowd"...we zitten met 9 personen op de Nautilus.
De rotskust is werkelijk prachtig om zien vanuit de boot.Zeker de moeite waard. Bij het eiland Medes mogen we dan even afdalen naar de onderwaterafdeling van de Nautilus om de vissen "life" te zien rondzwemmen tussen de koralen. Leuk,... maar we hadden daar precies meer van verwacht.

Daarna fietsen we verder langs de hoofdroute van de Pirinexus...de langeafstands mountainbiketrail gaat verder...onverhard van dorp naar dorp.

Vanavond hebben we een iets duurder verblijf geboekt in Vall de Llobrega...iets afgelegen maar er is mogelijkheid om ter plaatse te eten. Jammer genoeg zijn we ook hiervoor te vroeg in het seizoen, en treffen we een multifunctonele receptioniste. Het restaurant is alleen in de weekends open en zij staat in voor alles....ook beperkte eetgelegenheid. We bestellen in afwachting van ons eten een pastis...het lijkt ons een nogal zeer geconcentreerde pastis, bovendien zonder extra water....De pizza die Chris bestelde komt er al aan voor de apertief verwerkt is, en bij mij zit die al helemaal in mijn bovenkamer..."je vois la vie en rose" !

Er stond toast met anjovis van de streek op de kaart en ook gemengde salade...ik vraag of ik die toast ook kan krijgen met een salade erbij geserveerd. Resultaat: ik krijg een salade met geitenkaas en toast zonder anjovis. Voor mij geen probleem, zolang de anjovis morgen niet op het prijskaartje komt...ik heb lekker gegeten en goed gelachen.

Morgen fietsen we richting warmwaterbronnen in Caldes de Malavella, maar er schijnt minder goed weer op komst...