Droomhuisjes, culinaire geneugten en fietsplezier, wat wil een mens nog meer!?

Frankrijk, Saint-Malo

Ik zit nu op een bankje langs de vestingen van Saint-Malo. Zonet is de zon achter de horizon verdwenen met een prachtig spektakel.
Het was een hete dag, we voelen ons precies aan de Middellandse Zee.
We fietsten deze morgen nog eerst een stukje op eigen bedding in de halfschaduw en hadden daar geen last van de warmte. We zagen de Mont Saint Michel kleiner en kleiner worden.
Het stuk langs de baai, met heel in de verte nog de Mont als uitstekend puntje op de azuurblauwe horizon zichtbaar, is prachtig.
We gaan in een klein dorpje , de "poisson du jour" eten: kabeljauw met risotto. Heel lekker.
Langs de kustlijn staat een groot assortiment oude molens omgebouwd tot huizen, precies zoals ik er altijd eentje droomde..,watertanden gewoon!!!
We fietsten zo'n 60 km en zijn vandaag aan het eindpunt van boekje 1 van de Franse kant gekomen. Le Petit tour de Manche steekt hier via de Kanaaleilanden over naar GB. De Grand Tour blijft nog op Franse zijde tot in Roscoff. Wij dus ook.
Morgen nemen we eerst een overzetbootje over de Rance omdat er volgens het routeboekje slechte voorzieningen voor fietsers zijn op de brug die er iets verder ook is.