Chez d'Eau (58 km)

Frankrijk, Marigny-le-Cahouët

Deze morgen misverstandje bij de broodbestelling op de camping: ik had 2 Pain au Chocolat en 2 croissants beste!d, maar meneer had 2 "Pain" genoteerd...gevolg...veel te veel brood!!!
Bij onze fles "cuvée du camping" van gisteravond, hadden we min of meer beslist om vandaag te rijden tot aan de splitsing waar er weer een extra uitstap in het routeboekje staat , naar Semur en Auxois. Net op die splitsing is er een chambre d'hotes in sluishuisje nr 26, Chez d'Eau genaamd.
We moeten natuurlijk ook geluk hebben dat er nog iets vrij is....maar dat hebben we.
Op die manier kunnen we zonder bagage naar Semur en terug fietsen. Mooi stadje op een granietrots gebouwd. Toen we te voet naar beneden waren gewandeld, deden we welgeteld 140 treden om terug bij de hoofdplaats te komen.
Vanavond konden we hier niet meer eten, maar er is een petanquetornooi in het dorp en daar zouden we straks iets kunnen eten.
22.15 update:
Het is anders uitgedraaid, we hebben een taxi gedeeld met een fietsend koppel dat hier ook logeert en zijn samen gaan eten in een dorpje iets verderop...in de Macarena ,het was "hartstikke gezellig".