Reading between the lines.

België, Tongeren

Deze morgen was het Abtshof stil en verlaten: Ivan, Filip en Sabrine waren reeds vroeg in de morgen vertrokken naar Gent. De vrijwilligers waren er ook niet meer en het ene jonge koppel dat nog aanwezig was heeft wat uitgeslapen denk ik.
Ontbijten deden we in de buitenkeuken ... pure improvisatie: koffie kon ik er maken, en ik had nog voor elk een broodje over van gisteren, en ook wat peperkoek.
Tegen rond 10 uur zijn we klaar en zwaait Lies ons nog even uit.
Het is zalig fietsen in Haspengouw tussen al dat fruit. We hebben maar 41 km te fietsen naar onze bestemming vandaag, maar we zijn nog eens uitgeweken om het doorkijkkerkje van Borgloon te zien. Er was nogal wat volk dus hebben we niet de kans gekregen om een ideaal scenario te verzinnen voor een foto. Maar we vonden het wel de moeite waard. Totaal hebben we dus toch weer een 60 tal km gefietst, in niet vlak terrein.
Bij onze welcometomygarden gastvrouw zijn we heel gastvrij onthaalt. We hebben WC en water ter beschikking mogen zelfs een fles spawater meenemen als we willen. En onze tent staat helemaal alleen op een paardenwei achter haar dierenpraktijk.
Ik mag zelfs de wasmachine gebruiken en als de was niet droog is morgenvroeg ook de droogkast. En dat alles gratis en voor niks. Er is nog hoop voor deze wereld!
Morgen nog een zware dag richting Welckenraedt, en daar verblijven we 3 nachten in een houten woonwagen.