Op naar Wortel Bivakzone....een primeur.

België, Hoogstraten

Camping Het Ven was voor zijn 13 euro prima met een prima sanitair, ruime douches.Zelfs verse broodjes bij de mobiele bakker.
We fietsen via het smokkelpaadje richting restaurant van gisteravond, want toevallig lag deze op onze route. Daarna fietst het weer lekker tussen vennetjes en bosjes en een stuk via het kanaal Dessel-Schoten.
We eten er in een koffiehuis 2 ambachtelijke warme worstenbroodjes want we willen het simpel houden op de bivakplek vanavond. Het valt op dat in de Antwerpse kempen heel veel mensen mondmaskers dragen op de fiets...ik gebruik dus maar mijn bandana op de fiets .
Toen we aankwamen rond 16.30 op de bivakplek, stonden er 2 tentjes...nu 19u zijn we al met 6 tentenbubbels. Veel contact is er niet...elk blijft netjes in zijn bubbel...toch rare tijden.
Chris las zonet dat vanaf vandaag de bivakzones in het Antwerpse niet meer toegankelijk zouden zijn...niks is geafficheerd of afgemaakt....niks van gekend kennelijk.
Straks nog een wandelingske doen om te gaan plassen, want het droogtoilet ziet er niet uit. Ook de pomp werkt niet en brandhout is er amper...dan zijn de Deense bivakplekken toch stukken beter.