Camping á la ferme in de buurt van Laon.

Frankrijk, Aizelles

Deze morgen zijn we echt zonder plan vertrokken....maar zo erg dat we na 10 minuten weer voor onze camping passeerden. We moesten dus toch ergens een richting nemen, en wat ons parten had gespeeld hierbij, was het feit dat we zowieso richting Z.O. moesten starten om weg te geraken uit de baai.
Het weer was weer nogal overtrokken, zodat we dachten dat het geen slecht idee zou zijn, een mooi stuk auto te rijden en deze keer gingen ons gedachten richting Vogezen. Constant naar de kaart en het compas zitten kijken vonden we ook geen doen, dus zetten we de auto-gps op Epinal in de Vogezen, maar zonder peage-wegen.
Rond 15 u ziet Chris een wegwijzer met "Cité Mediéval", in de buurt van het stadje Laon. Het is intussen best zonnig geworden, en een wandelingetje in een mooi stadje zien we wel zitten. Bij de kathedraal stappen we het toeristenbureau binnen en we vinden er een plannetje voor een wandeling van zo'n 5 km., die daar start.
Het is een best leuke en met momenten zelfs zware tocht, met veel trappen.
Bijgevolg is het al snel laat tegen dat we Laon verlaten.Eerst denken we dat het te laat zal zijn om nog een camping te vinden en nog avondeten....Maar Columbus-gewijs zijn we nu toch op een eenvoudige en goedkope camping op de boerderij beland. We wachten nu nog op de levering aan de tent van onze pizza's. Prima plaatsje onder een treurwlg gevonden.

Mooi ......

Ria 2019-07-15 22:10:07

Mooie foto's, mooi verhaal!