Bestemming Welckenraedt bereikt.

België, Welkenraat

Gisteravond zijn we nog net naast het standbeeld van Ambiorix kunnen gaan eten. Het was amper 3 km van onze paardenwei.
En vandaag werd uiteindelijk een heel mooie fietsdag waarvan de zwaarte uiteindelijk meeviel. De laatste 20 km werden wel wat zwaarder en ik moest een stukje te voet. Het was ook behoorlijk warm vandaag.
We fietsen een stukje langs het Albertkanaal in de buurt van Eben Emaal, en steken de Maas over met een pontje. We zijn in de buurt van een 3landenpunt...en horen steeds andere talen, niet simpel uit te maken of we nu in België, Nederland of Duitsland zijn...
We komen rond 17.30 aan bij de B&B Gypsy Home. Woonwagen Tirol is de onze voor een paar dagen. Het koppel uitbaters zijn heel sympathiek, en geven honderduit uitleg over hun accomodatie. Ze zijn super hulpvaardig en alles is bijzonder proper.
We zijn er weer in geslaagd op enkele km heel lekker te gaan eten, bij Dans l'Ombre du Clocher.Achteraf vernamen we van onze hosts dat je daar normaal een wachttijd van 3 weken hebt...dus dankzij corona konden we daar zo maar een tafeltje versieren....
Morgen hebben we dus een soort rustdag...we weten nog niet direct wat die zal inhouden...eerst het weer een beetje afwachten...dat zou kunnen minder zijn.
We volgen vanop afstand een beetje het nieuws ivm corona, maar maken ons niet te veel zorgen...we letten op en hopen het beste.

Ziet er wel een mooie verblijfplaats uit in een mooie streek! Nu een paar dagen zigeunerrokje aan en een danspasje voor jullie deur op de dansvloer. Niet vergeten schaaltje te zetten voor een centje van de voorbijgangers....En vanavond met de zaklamp...waarzegstertje spelen met Chris. Je weet nooit dat je nog een Jobke vind in je glazen bol.....hi