Verkenning van de Pointe Armorique via de GR 34

Frankrijk, Plouégat-Moysan

Eerste werk deze morgen: de weersvoorspelling bekijken. Deze nacht heeft het geregent in elk geval. Maar het zou normaal toch droog moeten blijven tot rond 16 u. We moeten ook weer inkopen doen en hier is dat toch een eindje rijden. We plannen dus een wandeling langs de kust van een 9 tal km. en op de terugweg kunnen we dan in de Lidl inkopen doen.

We starten onze wandeling op een parking vlak langs de zee. Het weer valt reuze mee en wordt ronduit zonnig zelfs. Het is een schitterende wandeling volledig via de "Sentiers des douaniers" die zich uitstrekt van de Mont Saint Michel tot Nantes, zo'n 2000 km lang. Wij stappen daar een 7 tal km van en maken dan een lus om terug te keren via het binnenland.
Als we terug bij de auto komen is de zee al veel verder teruggetrokken dan deze morgen in de baai.

Na onze inkopen is het 15u50...en het druppelt inderdaad wat, maar de voorspelling zegt dat het vanaf 17u weer droog zal zijn, en ook dit klopt.
We kunnen dus nog wat buiten zitten voor we avondeten: een lekkere pasta bolognese met champignons en een glaasje rode wijn.

Alweer een heel geslaagde dag, met weer 10 km in de kuiten. We zijn tevreden.