Over de Pyreneeën naar Spanje.

Spanje, Castelló d'Empúries

Opdracht nr 1 vandaag is aan de andere kant van de Pyreneeën geraken. Al snel beginnen we te klimmen ...de Col de Pannisars, op een gezapige maar aanhoudende manier, gedurende zo'n 6 km aan gemiddeld 5 á 6 procent . Maar het klimmen is daarmee nog absoluut niet voorbij...en aangezien grote stukken onverhard zijn denken we vaak terug aan de zware stukken TPT van vorig jaar. Leuk is wel dat we op regelmatige tijdstippen even door het water moeten fietsen, daar waar neerwaarts stromende watertjes de weg kruisen.
We rijden door de cavavelden van de Empordastreek.

Als "extra" stond vandaag een afslag naar Figueres gepland met een mogelijk bezoek aan het museum van Dali. Daar we wat meer tijd nodig hadden om de doorsteek van de Pyreneeën te maken waren we al redelijk laat ter hoogte van deze afslag. Toch zijn we er nog naartoe gefietst, maar we vonden het te laat om nog 2x18 euro ingangsgeld te besteden voor een half bezoek...Dus wat foto's van buitenaf zullen moeten volstaan....en als compensatie hebben we toch een koffietje gedronken met een wafel met ijs op de Placa Salvator Dali.

Ons hotel in Empuriabrava ligt in een soort havenwinkelgebied in de nabijheid van de jachthaven. Normaal was hier ook nog een extratourtje in het havengebied voorzien, maar daar kwamen we niet meer toe...misschien kan dat morgen nog voor ons vertrek richting warmshower-adres...we zien nog wel.

We zijn te voet iets gaan eten in Can Felix een grill-restaurant waar we voor weinig geld lekker en veel hebben gegeten.

Terug op avontuur......genieten maar, wij genieten mee.

Jos & Iris 2019-05-21 23:12:21

mooie omgeving, geniet ervan

Hugo 2019-05-22 07:23:23

Mooie foto's. Op de volgende rit misschien ook een Peratallada door fietsen. Krijg ook weer zin bij t lezen van jullie avonturen.