Rondje Groene Mijnstreek

België, Opglabbeek

Zalig wakker worden : je stapt uit de bedstee doet drie passen,gaat naar buiten en je staat in een decor voor een natuurdocumentaire. Het is november, maar het voelt heel anders, want ik blijf nog een tijdje genieten van het zicht, gewoon in mijn slaapkledij.
We hebben al snel een dagprogramma gemaakt. We willen gaan fietsen , en liefst van hieruit vertrekken. Enkele jaartjes terug kregen we van de kinderen als nieuwjaarsgeschenken een boekje met fietstochten in Limburg , samen met een knooppunter. Onder het motto " Beter laat dan nooit", kiezen we er nu een fietstocht rond Genk uit van zo'n 46 km. Samen met de aanlooproute erheen en terug moet dat een dagvullend programma worden.
Onderweg beklimmen we ook nog een uitkijktoren, een replica van een authentieke boortoren van de steenkoolmijnen uit 1901. Na zo'n 150 treden hebben we zicht op enkele terrils in de omgeving.
Een eind verderop komen we langs de origineelste zitplek die we ooi tegen kwamen: recycling op zijn Limburgs...de foto's spreken voor zich.
Bij C_Mine in Genk is er net een marktje van streekproducten , en we kopen er geitenkaas van de bioboer, roggebrood van en CSA boer en Chris proeft er een biobiertje Pimpernel genaamd . Ik heb ook wel dorst en men stelt mij een gemberbiertje voor op basis van appel...Ik laat me verleiden,wasnt ik heb wel dorst,...maar ik ben nog steeds niet geneigd om voor bier te kiezen...
Rond 17u. bereiken we ons huisje weer en , je raad het nooit...Ja het begint weer wat te regenen!
Hier hebben we geen WIFI, maar op een terrasje deze namiddag, waar we koffie dronken was er een telenethomespot, en kon ik mijn verslag van gisteren online zwieren.

Benieuwd naar dat piepklein, romantisch huisje. 💑

Oswald 2015-11-08 18:09:20

Aha t komt dan toch nog es van pas ;-)