Baai van de Somme

Frankrijk, Le Crotoy

Na de "familie-Gurdebeke-bijéénkomst" in Brugge ter gelegenheid van het bezoek van Michelle uit het verre Oregon, waren we laat thuis...Dus slapen we eerst uit, maar dan is het verzamelen geblazen...wat moet er allemaal in de auto om een geslaagde Columbustocht aan te vangen? Veel...: tent, stoelen, tafel, kookgerief, rugzak, fietstassen, aangepaste kledij voor elke activiteit....en tenslotte ook onze fietsen natuurlijk!
Na de middag vertrekken we...toegegeven, niet helemaal zonder plan...,blijkbaar is dat het moeilijkste aan Columbussen , het plannen los laten.
De Europese weerkaarten sturen ons richting W.ZW. dus dachten we al snel aan de baai van de Somme, op weg naar "misschien" Bretagne.
Slechts een 200 km autorijden ,en rond 16.30 zijn we nog net op tijd om Thomas Degendt de tourrit te zien winnen op de TV van de cafetaria.Het rijden op kompas heb ik al wat geoefend onderweg...
We kamperen in Le Crotoy, voor 2 nachtjes. Morgen staat een fietstocht rond de baai op het programma.
Voor onze eerste avond hebben we mosseltjes uit de baai geproefd. Klein maar lekker. Nu zitten we op een bankje over de baai te kijken, het is momenteel laagwater, en in principe kun je nu dus te voet naar de overkant...straks een stukje wandelen en dan de zonsondergang nog meepikken.

Ondertussen reeds terug op de camping, nog koffietje drinken en dan naar ons tentje.