Wéris en Heyd

België, Dentergem

We worden wakker door de zonnestralen die vanonder de deur komen binnen piepen...vlug maken we ons klaar om ten volle van onze laatste dag te genieten: vandaag gaan we richting Maison des Mégalithes in Wéris, en hebben we een wandeling van 7,5 km gepland .
Het is volop genieten van alweer een gevarieerde wandeling, met stukken bos en enkele vergezichten. We zijn tegen 13.00 uur al weer aan ons vertrekpunt terug en daar de zon nog steeds van de partij is zoeken we in de topografische gids naar nog een korte wandeling in de buurt. Nabij Heyd is er nog eentje van 4,5 km. We vinden niet direct het startpunt, maar uiteindelijk geraken we er toch en breien we nog een verlengstuk aan onze wandeltocht. Totaal stappen we vandaag dus weer zo'n 12 km.
We hebben ongelooflijk veel geluk met het weer: de laatste km's hebben we het gevoel dat we een wedstrijdje houden met de regenwolken..."wie komt er eerst aan de auto?"
Wel we komen net samen aan de meet, het begint te druppelen op het moment dat we in de auto stappen.
Op de terugweg doen we nog inkopen bij een boerderijwinkel voor onze geplande kaas en wijnavond.