Daguitstap naar Vezeley.(35 km)

Frankrijk, Chatel Censoir

Vannacht toch iets beter geslapen, al werd ik nu regelmatig gek van de jeuk door al mijn insektenbeten...
Terwijl ik de koffie klaarmaak bij onze tent, gaat Chris naar de bakker in het dorp.
Rond 10 uur vertrekken we met beperkte bagage richting Vezeley, een beroemd punt onder de Compostella pelgrims.
Het rondritje is maar 35 km maar we eten lekker op een terrasje in de schaduw, want het is vandaag echt koekenbakkenheet zoals ze dat dan noemen...de asfalt smelt onder onze banden op de terugweg.
We wandelen even door het toeristische stadje en vinden verkoeling in de kathedraal.
Ieder terrasje op onze weg wordt er gedronken en nog lijken we uitgedroogd... Gelukkig is er schaduw bij onze tent en we installeren ons op ons matjes voor een late siësta.
Ik weet niet hoe de temperaturen thuis zijn, maar ik voel me blij dat ik straks niet op training moet met de Fiets'sterren...ik zou het nu niet aankunnen.

Iets van 31° hier. Niet echt fietsweer. Deze morgen was het te doen.

Oswald 2016-07-19 19:14:32

Nu is het écht zomer en ik heb geen last van de muggen, maar ik denk dat ik er een stuk of vijf heb opgegeten tijdens het fietsen deze voormiddag 😋😋

Luc Claeys 2016-07-19 19:23:43

Inderdaad super warm weer...we dachten...ideaal fietsweer maar eens we op de fiets zaten, had we precies de indruk dat er geen zuurstof genoeg was in de lucht...wat het fietsen natuurlijk lastig maakte. Bij velen was de drinkfles ook gauw uitgesloeberd... Ons ritje Ardooie, Pittem met pittemberg zoals we zeggen, tielt en terug naar Wingene bedraagde 47 km. We waren achteraf heel trots met onze prestatie & we beloonden ons met een sangria 🍹🍹🍹groetjes de Fietssterren 🚴🏻🚴🏻🚴🏻