Fosses la Ville- Bornival (Nijvel) 74 km

België, Nijvel

Ondanks de mazoutgeur in het sanitair gedeelte hebben we heel goed geslapen in Les Petit Nids de Nina, net op de dag dat turnster Nina Derwael goud veroverde op de Olympische spelen.
Vanmorgen ben ik in het benzinestation langs de grote baan iets verderop, chocoladekoekjen en croissants gaan kopen voor ons ontbijt. Om 9u zijn we nog droog kunnen vertrekken: eerst stuk dezelfde weg terug naar de Samber dan nog een stuk de Samber verder gevolgd. Het begint licht te regenen, maar algauw regent het goed door en schuilen we even in een bushokje. Het mindert wat, maar stopt niet echt...ik wordt stilaan door en door nat, zweet binnenin, regen aan de buitenkant...als ik stop krijg ik het koud. Als we eindelijk nog een bushokje vinden om onze broodjes voor de middag te verorberen, doe ik de natte spullen uit en doe droge aan...de zon komt immers uit. We volgen de RV 6 en die doet blijkbaar veel oude kasseiwegen aan...waar we onze buik van vol krijgen. We kruisen op een gegeven moment een Ravel richting Nijvel. Terwijl ik een GB binnenstap om inkopen te doen vóór vanavond en morgenvroeg, bekijkt Chris of we die via die Ravel misschien ook naar "Chez Gertrude" kunnen, het chaletje dat we huurden via Gîtes de Wallonie. Het kan en het is zelfs 10 km korter...dit zien we helemaal zitten na deze kletsnatte voormiddag.
We komen rond 17 u aan en zijn heel blij met ons ruim verblijf waar we al onze natte spullen weer zullen kunnen drogen.
Ik heb een bokaal bolognaisesaus gekocht en samen met de rest van ons pak spaghetti van de vorige keer en een zakje pecorinnokaas, hebben we weer best lekker gegeten.
Voor morgenvroeg hebben we sandwiches en een stuk chocola.
Morgen trekken we terug naar hetzelfde verblijf in Peronnes, met dat leuke terras.