A hectic ride to and through London.

Verenigd Koninkrijk, Londen

Deze morgen was de "full english breakfast" meer dan full...de worsten en bonen heb ik niet meer opgegeten. En het dametje maar blijven vragen of we nog meer toast of koffie wilden...nee we konden er zeker weer tegen voor enkele kilometer.
Het eerste stuk verliep vandaag reeds door druk verkeer, want we komen dichter en dichter bij de hoofdstad. Tegen de middag fietsen we een lang stuk door een heel smal weggetje. Als we het weggetje verlaten komen we net langs een supermarkt en doen onze inkopen voor het middageten. Na enige tijd bereiken we de Thames en op een pier zoeken we een bankje uit om te middagmalen. We fietsen daarna langs de Thames op het Thames Path en normaal moeten we zo tot aan de Tower Bridge kunnen fietsen. Op een gegeven moment moeten we echter rond een oud gebouw navigeren omdat er filmopnames bezig zijn, en geraken we het pad een tijdje kwijt. We vinden het gelukkig terug, en plots daagt de brug op. Ivan wil daar de Thames oversteken, hij wil over de Tower Bridge fietsen. Wij natuurlijk ook...een spannende ervaring.
We zijn dus iets verder de Thames overgestoken dan beschreven in onze route. Normaal gaat het langs een voetgangerstunnel nabij een oud zeilschip - de Cutty Sark - dat er tentoongesteld is. De gps zoekt nu de weg terug naar onze route. Het eerste kruispunt na de brug lijkt een beetje een ondoenbare situatie, maar al snel komen we op een soort fietssnelweg terecht met enorm veel fietsers op, en het gaat vlot...heel vlot.Even komt de gedachte bij mij op "fietsen door London is "a piece of pancake" Nog even concentreren, en dan komen we via een kanaal, met tientallen narrowboats naast elkaar, beetje per beetje verder weg van centrum London. Maar het wordt laat, dus we besluiten het kanaal te verlaten en logies te zoeken. We vinden redelijk vlot een heel betaalbare kamer in een Ibis hotel. Onze fietsen staan bij ons op de kamer...op het tweede verdiep.
We zijn nu net een hamburger gaan eten in de pub hier enkele minuutjes vandaan, en het is al bijna 23.00 uur nu.
Ik ga dus nog snel wat fotootjes opladen en dan in slaap vallen, want we reden toch maar weer 80 km vandaag.

herbeleef deze rit: https://www.relive.cc/view/1081839571

Niets boven een fietsreis. Volgen jullie de North Sea Cycle Route?