De weergoden zijn ons gunstig.

België, Lendelede

Sinds we terug in Vlaanderen zijn, na ons verlof in Bretagne, is het op zijn minst gezegd "regenachtig"... maar ik vond een goed adresje om super fietsweer te bestellen en ongelooflijk maar waar: het werd een prachtige zonnige dag.

Gisteravond zijn we zowat lachend in ons bed gerold...meer info volgt, maar ik kan al verklappen dat het te maken heeft met onze West Vlaamse streektaal.
(later: we leerden Aleksei zeggen "hihiehenhoeheheugenhi", met alle bijkomende hilariteiten ...)

Deze morgen vertrekken we om 9.30, het is nog wat frisjes, maar al veelbelovend.
Aleksei's eerste commentaar klonk ook belovend: "wat is dat leuk zo op 't gemak fietsen".
De route heeft Chris heel goed uitgestippeld, wat variatie in parcours, door bos en over rustige landwegen. We eten onze boterhammetjes bij het kasteel van Aartrijke. Een eind verder komen we langs een aardbeienautomaat...en die blinkende vruchtjes smaken best in het zonnetje.

We komen nog langs verschillende natuurfenomenen, nl. 2 vechtende koeien, en een hele kudde koersende schapen. Aleksei beweert ook een olifant te hebben gehoord, maar daar heb ik toch wat twijfels bij...

In Gits gidst Aleksei ons resoluut naar een hem bekende bezienswaardigheid : "The big Bench. ".... wij zullen hem hier eeuwig dankbaar voor blijven. Hij informeert ons ook uitgebreid over zijn trainingsparcours waar we langs fietsten...en zag dingen die hij nooit eerder zag, omdat hij daar meestal aan veel hogere snelheden passeert.

Tegen 15.30 komen wij aan in "het beloofde land"...want we worden ontvangen als koningen en de locatie is met dit schitterende weer subliem.
Ik nam intussen als enige reeds een douche met zicht op de velden, ze weten niet wat ze missen, de mannen...

We fietsten uiteindelijk 63 km, alsof het niks was.

Ik had alles mee om een simpele pasta klaar te maken in de "buitenkeuken".
Het was wat improviseren met de beschikbare materialen en het elektrisch vuurtje werkte nogal traag, maar uiteindelijk kwam alles goed en hebben we lekker gegeten.
Dan nog samen afwassen en dan is het tijd voor een spelletje Uno.

Die olifant hebben wij ook al gehoord. Het ziet ernaar uit dat jullie al een super leuke dag hadden. Leuk om te zien. Groetjes en nog veel fietsplezier.