Rondje genieten in de Argonne.

Frankrijk, Varennes-en-Argonne

Deze morgen waren we al heel blij dat het niet meer regende, en de regenvesten waren op zijn minst weer droog geraakt in het waskot!!
De rest van onze natte kleren hing ik een tijdje later nog te drogen tussen onze fietsen in de zon. Toen we vertrokken waren ze nog niet droog en dus moesten we nog één en ander tussen onze elastieken op de fiets te drogen hangen...wat een zicht !!!
Na amper 20 km fietsen hebben we nog steeds geen bakker gezien en we komen langs en auberge met dagschotels...ik informeer of we eventueel al een kleinigheidje kunnen eten, maar het kan pas vanaf 12.00. Oke, dan drinken we gezellig een pastis op het terras aan de overkant van de straat toch!!! Lekker in het zonnetje genieten en even een strategie opmaken voor de rest van de dag. We hebben al snel een plan: 7 km verder is er een camping, en van daaruit is er in het routeboekje "een rondje Argonne" van 35 km uitgelegd, met nogal wat bezienswaardigheden rond 14\18.
We eten dus "lapin farcies" met een dessertje na, en fietsen richting Varennes en Argonne. We zetten daar snel de tent op en vertrekken lichtbeladen voor ons toertje in een prachtige glooiende streek.

We zien nog wat interessants onderweg en zijn terug op de camping omstreeks 19.00, om er te eten aan onze picknicktafel in de zon.