Eerste rit, nog volledig op Frans grondgebied.

Frankrijk, Avenue des Albères

Ons hotel in Perpignan is een grote aanrader, zeker voor 1 overnachting. Alles picobello proper en technisch in orde en ook het ontbijt was best OK . Dus "Apart'City"...niet twijfelen.

Deze morgen scheen de zon al, toen we ons gordijn opentrokken...dat geeft ons meteen vleugels om in actie te schieten. We hebben toch een 70 tal km te rijden vandaag, dus we vertrekken graag niet te laat.

De kortste route van Perpignan naar de Pirinexus, is maar zo'n 30 km, maar aangezien we dan in het eerste stuk al een "extra" hebben richting kust bij Argèles sur Mer, hebben wij een route gepland meteen richting kust vanuit Perpignan. Daarna volgden we een stuk de Eurovelo 8 en dan namen we de "extra" dus in de richting van de Pirinexus.

Alleen het laatste stuk van vandaag was dus reeds de hoofdroute van de Pirinexus. Langs de kust wanen we ons even weer in Mallorca.

Bij de "extra" aan de kust was er een eerste bezienswaardigheid waar we nog een stukje verder moesten voor fietsen...en ook niet echt plat, ik moest een eerste keer afstappen. Maar...het was de moeite waard: het Koninklijke Kasteel van Collioure.
Amper 2 euro ingang te betalen, en meer dan de moeite waard...gewoon prachtig. Het dorpje is bijzonder schilderachtig, en je ziet er dus tal van mensen zitten tekenen. Tal van gekende schilders zijn hen immers voorgegaan...Matisse, Picasso en natuurlijk Dali.

Het stuk "greenway" dat ons dan terug het binnenland in brengt, stelt ons een beetje teleur...waarschijnlijk hadden we ons gewoon teveel voorgesteld bij dat mooie groene lijntje op de kaart. Naar ons gevoel wel een leuke route, maar te dicht bij de snelweg.

Deze middag aten we een "plat du jour" die zo pikant was, dat we de halve liter rode wijn meer dan nodig hadden om te blussen...maar wel lekker.

Nu zitten we in Maureillas Las Illas ,bij mensen thuis op een Airbnb adresje midden in het dorp. We hebben een kamer, een badkamertje en een leuk overdekt terras ... best gezellig. En onze inkopen voor vanavond en morgenvroeg konden we doen in de Spar op 200 m van hier.

mooi en beter weer als hier zo te zien

Brams Hugo 2019-05-21 07:15:52

Hoe warm s het daar?

Ria 2019-05-21 21:47:54

Mmm ziet er heel gezellig uit ..