Hanzestad Lemgo 13,6 km

Duitsland, Detmold

Op een kleine 20 km autorijden van ons appartement ligt de Hanzestad Lemgo die volgens onze gastheer ook meer dan de moeite waard is.
We plannen er een wandeling van zo'n 7,5 km met rugzak en picknick en daarna vanop dezelfde parking nog een toertje langs de mooie vakwerkhuizen en andere bezienswaardigheden van de stad.
Het is opnieuw een heel mooie gevarieerde wandeling die ons van Schloss Brake naar het hoogste punt van de Biesterberg brengt met mooie vergezichten op Lemgo.
Terug bij de auto aangekomen hebben we alweer 10 km in de beentjes en we kijken uit naar een leuk terrasje en een lekkere ijscoupe. We doen nog een poging om een stadsroute te volgen, maar na 6 dagen elke dag14 km stappen...willen de beentjes niet meer echt. We keren dus na nog een lekkere cappuccino terug naar de auto en dan naar ons appartement.
Het is mooi geweest, 6 x 14 km is toch 84 km die wij hebben afgestapt deze week niet slecht van Metje en Petje.
We vullen na het eten nog snel ons PLF formulier in en morgen is het tijd om terug naar onze heimat te gaan.

Jullie hebben dat alweer goed gedaan💪