Wakken - Poperinge 73 km

België, Poperinge

Gisterennamiddag kwam Ivan bij ons aan. Nog wat plannen voor onze tocht en na het eten nog wat nagenieten in onze moestuin 😉 Slapen was niet evident want Wakken staat in vuur en vlam ... "Wakken Swingt" is volop aan de gang tot 03.00 uur.
Vroeg opstaan is dus ook niet echt een optie...maar het lukt ons toch om rond 09.30 klaar te zijn. Het weer is ideaal, zonnig maar niet te warm, en de wind hebben we ook in het voordeel. We fietsen langs de Leie en picknicken in Wervik. In Komen slaan we even af naar de Franse kant, om de gerenoveerde kerk te gaan bewonderen Bizantijnse stijl...iets speciaal toch.
Vanaf Komen volgen we de vaart richting Ieper, dan fietsen we ook nog langs de Palingbeek. Feitelijk is alleen het laatste stuk niet autovrij...het was dus best een leuke rit.
We zijn rond 15.30 aangekomen aan het huis van Ivan's vader. Die is er niet, maar komt nog aan en ook Ivan's zus komt ons vervoegen met eten om samen klaar te maken. Christine- zo heet Ivan's zus- had lekker vis mee van aan de kust waar ze woont. Ivan's vader is een kranige gastvrije oude man, die ons thuis laat voelen.