Eindelijk weer eens weg...

Duitsland, langweiler

16 juni , voorbeschouwing:

Ik denk dat we sedert we samen zijn (bijna 15 jaar toch) nooit eerder zo lang gewoon thuis zijn geweest... bijna een jaar..pff. We zijn dan ook heel blij om weer eens nieuwe horizonten te gaan verkennen...

We missen het avontuur en zijn dus ook enorm aan het brainstormen, om in 2024 weer eens een echte lange fietstrektocht te maken...hoogstwaarschijnlijk richting Rome. De formule, daar zijn we nog niet uit, maar dat we er zin in hebben, daar zijn we wel uit.

Maar nu dus een weekje in de streek net iets ten Z.O. van de meer toeristisch gekende Moezeldorpen Bernkastel en Cochem. We verblijven in een gelijkvloers appartementje, in "Haus am wald" in Langweiler. Het dorp is gesandwicht tussen 2 natuurparken in: wandel- en fietstochten in overvloed dus. Hopelijk hebben we geluk met het weer...

17 juni

Deze morgen rond 9u-9u30 op 't gemakske vertrokken. Het is redelijk druk op de baan, maar al bij al vordert het goed. In de tegengestelde richting, richting kust staat er een ellenlange file!! We verlaten ter hoogte van de Hoge Venen even de snelweg om iets warm te gaan eten en een pauze te houden. Ergens tussen Sankt Vith en Troisvierges (het einde van de Vennbahn) vinden we een brasserie waar we op het buiten terrras kunnen eten.
Daarna duurt het niet meer zo lang voor we Duitsland binnenrijden en we ook Langweiler bereiken. Bij het oprijden van Haus am Wald, worden we meteen ontvangen door de gastvrouw, die ons de slaapvertrekken enzo toont. Het is klein maar fijn en we hebben alles wat we nodig hebben, en bovenal het is binnen fris en op ons terrras is er rond 16 u dus al schaduw, en volgens de gastvrouw is er 's morgens zon, en kunnen we dus ook buiten ontbijten.
We laden de auto uit, de fietsen af, drinken iets op ons terras en dan gaan we naar Morbach, op een 10 tal km, om inkopen te doen in de plaatselijke Lidl.
Dan is het al tijd om onze broodmaaltijd te nuttigen, op ons bijzonder rustig terras.
We gaan na het eten een kleine verkenningswandeling maken, van een 3 tal km, en zien dat we zoals gedacht vlak op een druk kruispunt van wandelingen zitten en dat de fietstocht rond het natuurpark zo goed als aan onze deur passeert. Die staat voor morgen op ons programma.
Nu nog wat genieten van een glaasje witte wijn en de vogeltjes die hier volop zingen.