Wanderung durch der Zeit

Duitsland, Immerath

Mede door het feit dat we vannacht zijn overgegaan naar het winteruur, zijn we op een deftig uur wakker. We hebben ruim de tijd om te ontbijten en wat te filosoferen, en rond 10 u. staan we met onze picknick in de rugzak geladen, klaar om onze "wanderung" aan te vangen. Het weer is schitterend, en het duurt dan ook niet lang vooraleer we onze fleecetruien rond de heupen zwieren. De kleurenpracht van de herfst doet ons fotografenhart sneller kloppen, maar veel vooruitgang levert dat niet op wat het parcours betreft. Maar daar hebben we nu eens geen enkel probleem mee, we genieten van de natuurpracht in al zijn glorie. Aan het Immerather Maar ( kratermeer) vinden we een zalig plekje om wat te eten.
We komen onder andere ook langs een plek waar er tientallen fruitboompjes zijn aangeplant, allemaal heel oude rassen. Ook een camping waar je eveneens houten hutten kunt huren trekt onze aandacht, misschien ook een mogelijkheid om de streek nog eens te verkennen met de fiets.
Tegen 15u30 zien we Immerath weer liggen mooi middenin een soort kom...de opgevulde krater van een lang geleden uitgedoofde vulkaan. Onze gastvrouw Anni komt net ook terug thuis en we hebben een kort praatje. Ze geeft ons nog wat zelfgebakken "kuchen" een restantje van een verjaardagsfeest. Perfect om en vieruurtje met een kom verse koffie met een kersenlikeurtje.
De spaghettisaus is klaar voor straks, en vanavond lees ik verder in "De verovering van de vrijheid."
van de Poolse filosofe Alicja Gescinska.

Men wiender ier ook ne scone wandelinge gemakt we ! Prachtig were en vertrokken van zuste neffen Vanhoucke in Snelleghem....., langs schone buswegeltjes met scone kleuren en landelukke kerkewegeltjes...... Mor wel plat hé..... Geniet ter giender mor van, wiender doen dat ier ook met ne "jägermeister" en ne pannekoeke.....