Met de wind in de haren.

België, Amel

Het weerbericht stemde onze deze morgen alweer "in the mood" voor een stevige wandeling. Vandazg op de planning 15 km in de omgeving van Manderfeld tegen de Duitse Grens.
Danilo was al heel groeg wakker, dus zijn we ook vroeg kunnen starten. Het was nog wat frisjes in het begin, vooral omdat we heel veel wind hadden...wat ook geen wonder is als je in de omgeving van tientallen windmolens wandelt.
We konden picknicken in een leuk windvrij schuilplekje op de middag. Veel mooie vergezichten en wiegende bloemenweides passeren de revue. Kerkjes in de verte, worden kerkjes dichtbij en dan weer kerkjes in de verte...

Het was alweer een heel mooie tocht, maar na een kleine 16 km, waren we weer herl blij de auto terug te zien.

Al enkele dagen hoorden we een raar geluid tijdens de autoritten, maar nu werd het precies nog erger...dus ipv van vroeg te douchen en eens te gaan eten, vonden we het geen slecht gedacht een garage binnen te rijden. Danilo dacht aan rollementen ik aan een loskomende knalpot...Bij de testrit met de garagist viel Danilo's diagnose meteen door de mand, wegens "verkeerd geluid" maar mijn diagnose bleef een mogelijkheid. De trots op mijn goeie analyse duurde niet echt lang, want het ging om een baar tussen de vering en het wiel....
Die is nu besteld en morgenvroeg om 9.30 wordt zr geplaatst, in St Vith.

Op de terugweg konden we nog stoppen bij de beenhouwer in Deidenberg om iets te kopen om vanavond te koken.

Iets gaan eten zal voor morgen zijn ...misschien... op de terugweg naar huis, want onze wandelweek zit erop. Ondanks de slechte vooruitzichten van het weer, kregen we geen druppel regen te verwerken.

Godverdomme, ik mis mijn Belgenland!!!!!! Skone!

Brigitte 2019-06-13 20:05:17

Dat is echt sjans hebben ! Hier kwam de regen deze avond met bakken naar beneden. Goed voor de regenput !