Terug naar Palma

Spanje, Palma

Van bij de start voelde mijn achterwerk al niet goed aan op het zadel...daarbij een lange rit en toch weer wat klimmeters en lekker warm weer...dat was toch af en toe tanden bijten. Misschien moet ik overwegen bij nog zo'n vakantie mijn eigen zadel mee te nemen.
De eerste 10 km reden we door een natuurpark waarvan we feitelijk vooral het hoge riet zagen, en kikkers hoorden kwaken...er zouden ook veel vogelsoorten voorkomen.Waar we wel zicht op hebben, is rechts van ons het Tramuntana gebergte.
In Inca konden we de trein nemen naar Palma, maar dat deden we natuurlijk niet. We deden er ons inkopen voor de middag in een Eroski supermarktje.
Net voor een korte maar steile klim naar Sencelles vinden we een bankje om te picknicken. Nog een dorpje verder gaan we iets drinken want het is dorstig weer. Er gingen er al een fles water, een fles limonade en een fles drinkyoghurt door...
Ik stel al mijn hoop op het bereiken van het hoogste punt van de route, na zo'n 60 km volgens het routeboekje...want dan zou het 20 km hoofdzakelijk in dalende lijn zijn...klinkt als muziek in mijn oren!
Nu we plots weer in het toeristische Palma gewoel terechtkomen langs de dijk, beseffen we eens te meer dat Vos Travel ons inderdaad het andere Mallorca liet zien.
Hopelijk valt de laatste rondrit morgen ook nog mee.