Wonderbaarlijke bergwandeling.

Zwitserland, Monthey

Onze personal guide heeft deze morgen een vergadering voor de basket, en daarna hebben wij afgesproken om samen met hem een mooie bergtocht te maken naar de Dent de Valerette. Onze meisjes gaan een dagje aan het zwembad doorbrengen.
Ik maak een picknick klaar voor de drie wandelaars en Jan brengt ons met zijn wagen naar de Refuge Chindonne op zo'n 1600 meter om van daaruit tot het kruis te klimmen en te picknicken bij de volgende refuge op 2030 m hoogte, de Dent de Valerette
Gelukkig is de temperatuur op deze hoogte toch wat minder dan in het dal. De afstand van onze tocht bedraagt een kleine 5 km en we klimmen 462 in totaal. Niet van de poes, maar de zichten zijn bij elke stap spectaculairder. Na de tocht drinken we een frozen sangria en genieten nog wat na.
Als we terug bij het appartement zijn vinden we de meisjes alleen en is Marijke boodschappen gaan doen voor het avondeten.
We kokkerellen samen een vegetarische pasta inéén die heel erg smaakt.
Na de afwas wandelen we naar " de villa", waar onze auto geparkeerd staat. Er is daar een terras waar we mogen zitten volgens Jan want buiten is het nu toch frisser dan op het appartement. We spelen er nog een gezelschapspel.

Mooi daar

Oswald 2022-07-13 08:26:53

Wat is het daar mooi! Geniet ervan!

Catherine 2022-07-13 09:15:15

De prachtige foto's roepen herinneringen op!

Viviane 2022-07-13 11:05:25

Wow! Groetjes aan iedereen!