Laatste rit naar de boot in Hull.

Verenigd Koninkrijk, Lincoln

Om op tijd bij de boot te geraken - ten laatste om 17.30 - staan we vroeg op, nl. om 06.30. Afspraak om 07.00 om te ontbijten. Om 08.00 kunnen we inderdaad vertrekken. Het weer is opnieuw prima: droog vooral , niet te warm, jammer genoeg nogal wat wind. Ook vandaag is het serieus klimmen om uit Lincoln te geraken, net als de eerste dag in Engeland, om uit Dover te klimmen.
Ondanks de tegenwind en de heuvels, hebben we tegen de middag reeds en goede 50 km gefietst. Het hoogtepunt van de dag is de oversteek van de Humber Bridge.
We zijn er echter nog lang niet, want uiteindlijk fietsen we 104 km om de P&O terminal van Hull te bereiken. We zijn gelukkig ruim op tijd, tegen zo'n uur of 16.00 zijn we er.
Een uurtje later mogen we de boot binnenfietsen en krijgen we op vertoon van onze boardingkaart onze sleutel voor de kajuit. Om 18.30 plaatselijke tijd varen we de haven van Hull buiten. We hadden nog inkopen gedaan om te avondmalen, zodat we niks hoefden te kopen op de boot. Het was tof om op het buitenterras te zitten eten, met zicht op zee. De avond brachten we door met een drankje en een koekje en gezellig mensjeskijken vanop een strategisch plekje. We gaan rond 22.30 Belgische tijd slapen in onze toch wat krappe kajuit.