Op naar het buitenland:Nederland

Nederland, Sluis

Deze morgen waren we om 9 u klaar, maar onze gastvrouw was nog gezellig koffie komen drinken met ons, zodat we niet meteen weggeraakten...dus een beetje laat vertrokken voor alweer een rit van om en bij de 60 km richting Groede, waar ik mooie herinneringen heb aan 2 fietsweekends met de Fietsterren.We kwamen zelfs langs de villa waar we toen logeerden, maar nu verblijven we op minicamping Het Platte Putje.

Vandaag hielden we het de hele dag droog, wat het al een stuk aangenamer maakt natuurlijk.

Nara is en plezier om te zien fietsen; af en toe schiet ze vooruit en peddelt ze als een gek, en dan valt ze plotseling stil...zo grappig. Tijdens één van haar démarages valde ze deze namiddag...met wat pleistertjes en troostende woorden van de mama was het al snel beter, maar ook met de fiets scheelde er iets...Het zadel moest weer verzet worden, zodat Flora weer kon fietsen en Nara wat kon bekomen van de schok in de aanhangfiets. Marijke stelde echter vast dat de bout niet meer oké was en het zadel niet meer kon worden vastgezet. We waren op zo'n 20 km van onze camping. Na een korte check op de smartphone had ze al een fietsenmaker gevonden op onze route, in Oostburg.
In een mum van tijd was de fiets herstelt, met een hendeltje, zelfs geen sleutel meer nodig nu om het zadel te verzetten, bij elke wissel van de wacht.
We komen pas rond 18.30 aan bij onze camping. We zetten snel de tenten op, want we vrezen een beetje dat er nog regen komt...
De regen komt niet, en we gaan lekker eten in het dorp.
Vandaag reed ik met de aanhangfiets en Marijke met de bagagekoffer.

Aha, al wat beter weer, tof! Mja, vallen is vroeg of laat het lot van elke topcourreur, en je houdt er een snelspanner voor het zadel aan over :-). Geef die twee pagadders maar een goe knuffel van petje, en zeg dat "preus lik feertig" op hen ben :-). Op hun mama en metje ook trouwens :-p