Warmshowers in Spanje.

Spanje, Torroella de Montgris

Onze volgende bestemming ligt maar op zo'n 35 km maar in Empuriabrava is er een redelijk uitgebreide "extra" : enerzijds het natuurpark van de Aiguamolls, en anderszijds richting havenstadje Rosas. We willen ook niet te vroeg aankomen bij onze warmshower hosts dus besluiten we een toertje door het natuurpark te fietsen. Zeker de moeite waard ook voor wandelliefhebbers. Het is tegen de middag aan het geraken tegen dat we de afslag naar Rosas bereiken, dus vinden we het geen slecht idee om daar een Paella te gaan eten.

Daarna fietsen we lustig verder op de Pirinexus met zijn oneindige onverharde wegen. We krijgen heel mooie kusten te zien, die minder toeristisch zijn. We onderbreken de middag nog even met een frisse Sangria in de schaduw, en in de vroege avond komen we aan in Torroella de Mongris bij het jong koppel warmshowerhosts Esther en Jordi en hun 2 kindjes Iasi en Lila. Iasi is wat ziekjes en Lila vraagt aandacht voor twee... We zijn er heel welkom en we eten samen in de tuin...tussen sinaasappelbomen die jammer genoeg sinds een week leeggeplukt zijn.
Jordi is brandweerman en morgen van dienst en Esther heeft lezingen in verband met zero waste. We kochten een pakje koekjes, waar Esther dolgelukkig mee was, want ze is heel consequent en koopt dus geen koeken met verpakking, maar bakt er zelf...dus dit was een "real treat" voor haar.
Vandaag dus ook geen wifi, want na hun 9 maanden lange fietsreis met de kinderen, hebben Esther en Jordi niet opnieuw internet aangevraagd.

Morgen dus 2 verslagen en foto's van 2 dagen.