Stappen en keramiek.

Frankrijk, Courset

Toen ik deze morgen de gordijnen opende, was het eerste wat bij me opkwam: "vandaag beter niet het bos opzoeken, of we verdwijnen in de modder..."
Dit moment van het jaar ben je toch een beetje afhankelijk van het weer...dus toch nog eens de weerberichten bestudeerd. "Zeldzame buien"...een rekbaar begrip, en toch lijkt het mee te vallen buiten.
We wagen het erop om vanuit ons huisje een kleine wandeling uit te stippelen via google. "The force is with us" zoals men zou kunnen zeggen, want we houden het droog gedurende 6km. We beleven nog een spannend moment als we langs een weide stappen en er plots een grote zwarte stier door de omheining springt...gelukkig aan de andere kant...Een 5 tal boeren waren druk in de weer om het beest terug binnen te krijgen...ik op mijn hoede om in geval van nood ergens te kunnen schuilen.
Die had ik toch echt niet graag achter mij aan gehad, met zijn grote hoorns. Het beroep van "torrerro" is duidelijk niet voor mij weggelegd.
Als we terug binnen zijn en een boterhammeke klaarmaken is er een eerste "zeldzame bui" . Precies goed getimed dus...👍

Straks gaan we nog het Keramiek Museum bezoeken in Desvres.

Voor 5 euro ingang is dit toch een best leuk museum.
Ik heb nog meer en betere foto's, maar die komen er later bij.Deze die hier nu staan zijn met mijn gsm genomen, en die zijn minder.

Er was ook een tijdelijke tentoonstelling van extra grote stukken, waaronder die van die pijp...indrukwekkend.

Normaal krijgen we nu nog 2 betere dagen, dus hopelijk kunnen we ook nog een mooie fietstocht maken.