Noordwaarts langs de Maas.

Nederland, Maasgouw

Deze morgen zijn we moeten opbreken in de regen. Tent nat weg...en de binnentent in handdoeken die we buiten hadden laten hangen gewikkeld. Uiteindelijk zijn we toch redelijk droog vertrokken. Eerst terug naar het pontje over de Maas...we zijn echter te vroeg, want de eerste vaart pas om 10u. Even wachten dus. Gelukkig is het al weer helemaal droog intussen...Na het pontje is onze eerste zorg aan eten zien te komen, want we hebben nog niet kunnen ontbijten en intussen is het al over 10 u. We rijden even de dijk af , een dorpje in , maar heel gemakkelijk wordt het niet...we doen 3 winkels , telkens met bijhorend corona ritueel, vooraleer we kunnen gaan zitten om te brunchen.
We huppelen vrolijk van België naar Nederland over de grens heen iets wat tijdens de WO 1 niet zo simpel was...vandaar de oorsprong van de Dodendraad, de route die we nu volgen.
Het weer wordt weer super goed en het is aangenaam fietsen in de Maasvlakte.
We worden vriendelijk ontvangen op ons Botel, en worden zorgvuldig alle coronamaatregelen aan boord uitgelegd. Onze baby-cabine...het woord zegt het zelf, is compact, maar we hebben een mooi badkamertje.
Om te gaan eten moeten we even terug naar het witte dorp Thorn, net over de grens. Na het eten, lopen we nog even rond en nemen wat foto's.
Terug bij onze boot, nemen we benedendeks een drankje, noteren het netjes en gaan het op het terras op het bovendek drinken. We zijn precies op cruise!