Pays de la Loire.(68 km)

Frankrijk, Pierrefitte sur Loire

We hebben geslapen daar waar de Canal Nivernais in de Loire loopt. Eerst keren we een stukje terug tot Champvert en van daaruit volgen we voorlopig een stukje zonder jaagpaden, maar door de velden. We zitten in de buurt van Nevers en Moulins, het stuk dat ik fietste met Ivan en dat we ook met de kano deden, zowel op de Loire als de Alier.
Het is nu middag en we eten een plat du jour in Cronat: Boeuf a la Bourguignone.
De eerste 50 km zijn op en neer in een golvend landschap, af en toe komen we in de buurt van de Loire. Bij Bourbon Lancy zien we onze buren van op de vorige camping, zij gaan daar al naar de camping toe. Wij vinden het nog wat te vroeg, om 15.30. We denken iets verder in Diou te kamperen, maar door werken kunnen we daar niet makkelijk door richting Camping en we rijden nog iets verder richting Pierrefitte sur Loire...daar is ook een camping. We zijn dan al bij Le Canal lateral de la Loire, maar helaas begint het te regenen...en al snel goed regenen. We komen in Pierrefitte en bellen er eerst het nummer van een grote gite d'étappe...zonder succes. Dan maar hopen dat ze op de camping iets te huur hebben...hutje, caravan, eender wat als we maar geen tent hoeven op te zetten in zo'n weer.
We hebben heel veel geluk, er is nog een mobilhome vrij voor 1 nacht.
Wat een luxe...alleen hebben we geen inkopen gedaan en is hier geen campingwinkeltje...we trekken wel onze plan: nog wat kip, brood, forellenrilletes...
We proberen eerst onze natte kleren zo goed en zo kwaad als we kunnen overal rond te hangen en douchen ons.
Nu is Chris in zijn eentje naar een winkel op een goeie km, helemaal gekleed voor de regen deze keer.Wat een schatje heb ik toch he...straks wordt het hier feest 😉...chips, drank eten a volontė....