Terug naar Gullegem en Wakken.

België, Dentergem

Vorige nacht heeft het heel lang geregend...we waren ons al moreel aan het voorbereiden om in vol-regen-ornaat huiswaarts te fietsen, zonder veel landschaps-seeing...
Maar de weergoden zijn ons alweer goedgezind: het is droog en een flauw zonnetje kondigt zich precies aan. We laden onze fietsen op, tegen dat ze ons ontbijt brengen om 8.30 , en na het ontbijt is het tijd voor de schoonmaak van onze ecolodge.
Om 9.30 starten we goedgemutst, want het is nog steeds droog.
We eten onze lunch op hetzelfde overdekte bankje in Wervik en fietsen het terras bij het Pardoen voorbij, omdat we toch nog wat regenvlagen verwachten in de late namiddag.Op die manier hoopt Danilo nog droog thuis te geraken. In Bissegem splitsen onze wegen, wij moeten dan nog 20 km. In Kortrijk doen we nog een terraske, maar terwijl we daar zitten kondigt er zich precies toch een onweertje aan. De zondvloed van gisteren in gedachten, nemen we het zekere voor het onzekere en trekken onze regenbroeken en vesten aan. Het valt echter heel goed mee en we stoppen dus nog om de vesten weer uit te doen.
Achteraf horen we dat Danilo nog een sprintje deed tot in Gullegem door de regen, en als wij enkele uurtjes thuis zijn, is er hier weer een ferme plensbui.

Als we de weerberichten vooraf mochten geloven, waren we haast niet vertrokken , het zou jammer geweest zijn, want we hadden 3 toffe fietsdagen.