Pointe de Givet met Sentier du Mont d'Hault

Frankrijk, Givet

In de voormiddag stappen we even tot bij de plaatselijje bakker en zien er een prachtige leisteen fresco.

Het regende licht toen we deze middag richting Givet vertrokken, zo'n halfuurtje autorijden hiervandaan. We hadden er goede hoop op, want volgens de buienradar zou het droog blijven in Givet. Het leek ook alsof de lucht in die richting helderder was.
Bij ons startpunt konden we meteen het fort van Givet mooi zien, en achter ons de Tour Grégoire. Blijgemoed startten we langs het jaagpad langs de Maas.
"Route innondée" lezen we...maar we hebben maar een klein stukje jaagpad volgens onze gps, dus we wagen het erop. Helaas ...minder dan 100 m verder zit er niks anders op dan rechtsomkeer maken.
Chris ziet dat we via een parallelle weg terug op onze route kunnen geraken. Zo gezegd zo gedaan...maar foei ...wat nu weer? Poort over de weg en privé. We pogen nog een derde keer via een wegje langs een soort volkstuintjes. Helaas...ook die loopt dood.
Na drie valse starts besluiten we de aangeduide wandeling van 4 km gewoon te volgen. Die valt gelukkig heel goed mee. We kunnen op de Tour Grégoire Givet van op hoogte bewonderen. Een stuk verder de hele vallei van op een bankje...en de zo'n komt er zelfs af en toe eens door.
We zijn al lang content dat het vandaag ten mnste droog is, en met onze drie valse starts telt onze wandeling toch ook al een goede 5 km tegen datwe terug bij de auto komen. We besluiten nog even de brug over te strken en het centrum van Givet nog eens te bekijken. Veel leegstaande gebouwen afgewisseld met heel modern ogende handelszaken.
We zakken stilaan terug af naar Fumay, met toch weer een 8 tal km in de benen, en vandaag minder vlak als gisteren.

Mooi, ondanks het minder geslaagd weer! Geniet van elkaar. Hier vanavond ambiance in de carnavaltent met dj Regi tot een gat in de nacht. Het zal slapen met oordoppen worden.

Danilo 2024-02-09 18:22:44

Hier is het uitzonderlijk stil 's avonds en 's nachts.

Lucienne 2024-02-09 19:12:36

hoge waterstanden zo te zien, dappere wandelaars worden beloond met mooie uitzichten; wij verblijven aan de brouwerij van craeywinkelhof; morgen proeverijtje en s avonds valentijnsconcert van de harmonie boutersem. t amuzeleute nog