60 km fietsen en 60 km met de trein, brengt ons in Andermatt.

Zwitserland, Andermatt

Zoals gepland deze morgen vroeg uit de veren, en om 07.15 fietsten we alweer langs de Rhône tussen de bergen.
Tegen de middag hebben we al bijna 40 km op onze teller, dus 't ziet ernaar uit dat we zoals we zoudrn wensrn vanavond in Andermatt slapen.
We geraken een paar keer onze route kwijt, maar aangezien het dal smaller wordt is et niet veel keuze in banen, en dus komen we meestal snel terug op het spoor.
Rond 13.30 komen we aan bij Brig, waar uitdrukkelijk wordt aangeraden de trein te nemen om een druk stuk weg te vermijden en tevens een groot hoogteverschil op 16 km. We hadden dit gisteravond bekeken en vonden het een goed idee om de trein te nemen tussrn Brig en Andermatt. En hier zitten we dan op dezelfde camping, waar ik zo'n 40 jaar geleden kampeerde met mijn ouders, samen met mijn vriendin Bibiteke.
Nu moeten we morgen nog wel de Oberalp pass over fietsen...wordt niet eenvoudig, maar te doen : een hoogteverschil van 600 m over een 10-tal km. Dat is dan meteen het zwaarste stuk van de Rijn route , nr 2, die we dan plannen te volgen tot bij de Bodensee, om daarna weer over te schakelen naar de Mittellandroute, om zo weer terug bij de auto te komen in Aarburg.
Morgen dus het zwaarste stuk, maar misschien ook het mooiste stuk van onze reis.
Het is hier al stukken frisser vanavond dan gisteravond in het Rhône dal, en we hopen morgen dus niet in de hitte te moeten klimmen.

Mooie foto's! Wat een prachtige natuur toch. Hebben jullie al eens op de Pass'Portes du Soleil (https://chezjan.com/nl/fietsen-in-zwitserland/) gereden? Ga waarschijnlijk de volgende vakantie hier fietsen, en wil wat tips.