Het Verscholen Dorp

Nederland, Epe

Deze morgen was het smoothie time, een banaantje met een halve kakivrucht geblend samen met wat Griekse yoghurt van de Jumbo. Nog wat besjes en wat huisbereidde granola erover om af te werken en een stukje haverkoek.
Daarmee komen we makkelijk de voormiddag door.
Voor het middagmaal maak ik rodebietensoep met de bietjes en rode puntpaprika, uit ons biopakket dat ik meebracht van thuis. We plannen na de middag een bezoekje aan het VVV kantoor van Epe, om wat wandelkaart materiaal te bemachtigen, en daarna willen we een bezoekje brengen aan het "Verscholen Dorp" in Vierhouten. Dit is een plek waar tijdens WO II, Joden en geallieerde vliegeniers schuilden voor de Duitse bezetter. Er zijn enkele replica's van hutten te zien, waar die mensen toen in verbleven. Onze fantasie slaat hier op hol, alweer...:
Wat zou het zalig zijn om hier te overnachten tijdens een fietsverlof...jammer genoeg mag je de Veluwse bossen niet betreden tussen zonsondergang en -opgang.
Daar het na de overvloedige regen van vorige nacht, feitelijk zo goed als droog bleef, maken we nog een korte wandeling rond het verscholen dorp, en hebben we in totaal toch weer een 4 km gestapt.
Morgen lijkt een zonnige dag te worden, wat goed uitkomt, want ik had van thuis uit een Happen en Stappen arrangement geboekt voor morgen. Een wandeling van 13 km met start in Epe en drie eet-stops, één bij vertrek, dan halfweg en dan terug bij het startpunt. Onze route krijgen we bij het beginpunt.