Laatste fietsdag.

Frankrijk, Perpignan

Om de Pirinexus volledig gefiets te hebben, volgen we die vandaag nog tot in Le Boulou. Van hieruit de kortste weg naar Perpignan is maar een 20 tal km. Daar we rond de middag al in Le Boulou aankomen en die baan naar Perpignan ons te druk lijkt, zoekt Chris een alternatief, we hebben toch voldoende tijd, en het weer is ronduit zomers, de warmste dag van onze reis.
We fietsen eerst een stukje Eurovélo 8, zoals op onze eerste dag, maar slaan vroeger af richting Perpignan. Eerst lijkt dit een fantastisch alternatief, door oude wijnvelden van de Rousillon...maar de laatste 5 km verlopen toch nogal hectisch qua verkeerssituaties, en vooral gebrek aan fietspaden.
Rond 15 uur komen we weer aan bij het hotel rechtover het tgv station.
Als Chris een tijdje later naar beneden gaat om een fris drankje uit de automaat te halen...komt hij terug met een spannend nieuwtje...Sinds wij zijn ingechecked is de stationsbuurt afgezet, wegens een verdacht pakket of zo...Als we uit het raam kijken, zien we inderdaad MP's staan, en aan het rondpunt iets verder allemaal politiewagens...
We mogen voorlopig het hotel niet uit...

21u update

We zaten zo nog een tijdje vast en op een bepaald moment zagen we een soort brandweerwagen actief in de straat, toen deed één van de MP's teken dat we beter het venster dicht deden. We zagen hem en enkele politiemannen ook achter de hoek staan schuilen...dus was er denkelijk toch een soort gevaar... Na nog geruime tijd kregen we toch te veel honger en besloten we even beneden te gaan polsen of er al iemand buiten mocht. We konden ontsnappen via de achterdeur. Toen bleken alle restaurants aan de andere kant van het station te liggen...maar toevallig zagen we alle politiewagens net de buurt weer verlaten. We zijn dan maar terug gaan eten waar we 2 weken geleden ook zaten, net aan de andere kant van de sporen in de "Brasserie de la gare."
Meer details over wat er precies gebeurd is hebben we nog niet...de ontmijningsdienst uit Montpellier zou iets onschadelijk hebben gemaakt volgens berichten op het net.