Tegenwind houdt ons ook niet meer tegen.

Zwitserland, Monthey

Een vlakke fietstocht in het Rhônedal stond er vandaag op het programma. We vertrekken vanuit Monthey en fietsen langs de Vièze tot waar ie ine Rhône uitmondt. Dan fietsen we grotendeels langs de Rhône, stroomopwaarts tot in de buurt van Chateauneuf. En terug...en toen kwam de aap uit de mouw... in de vorm van een sterke tegenwind. Opnieuw waren we heel blij met onze pendix-en....zonder hen was het niet zo simpel geweest en waren we nog veel later thuis gekomen. Naast de wind hadden we ook met de enorme hitte te kampen...liters water gaan erin en we gaan regelmatig verse frisse drank kopen.
Uiteindelijk zijn we pas tussen 18u en 19u terug op Jan's appartement en ga ik snel douchen om dan de keuken in te duiken om nog snel een warme maaltijd klaar te maken. Jan nodigt onsuit om samen met zijn vriendin iets te gaan drinken op het festivalletje rechtover de villa waar onze auto staat.
We maken snel even kennis met Marilyn en drinken samen een glas. Het muziek is niet zo denderend en we zijn toch wat moe na onze tocht van net geen 100km...en Jan en Marilyn willen ook naar huis.

Morgen om 10.30 afspraak met onze gids voor de Bisse-wandeling... benieuwd.

De meisjes hebben hun tweede berghut goed bereikt.

En van het thuisfront ook nieuws gekregen:
Er viel een sportvliegtuigje neer op 50 m van ons huis...

Ziet er daar allemaal prachtig uit. Met de fiets is dat uiteraard een aangename beleving ook al moet je wat zweet afvegen (hi); Geniet er maar van, wij genieten van de prachtige foto's.