Variatie langs de TPT.

Verenigd Koninkrijk, Stockport

Deze morgen moesten we nog gaan ontbijten, vermits dat niet kon in ons zelf-check-in-hotel. Wij dus snel terug naar de pub waar we gisteravond zijn gaan eten, daar kon je ook ontbijten. Onze fietsen konden we net zien van aan ons tafeltje, want ook al waren ze gesloten met een ketting...ik vertrouw dat noit ten volle... Als we net klaar zijn met eten zie ik een man kijken naar onze fietsen, en dan foto's nemen, zelfs filmen vanuit alle richtingen...Ik vertrouw het voor geen haar en denk al dat hij dit doorstuurdt aan zijn companen om dan onze fietsen te komen opladen. Ik stap naar buiten en er ontstaat een gesprek...de man vraagt waar we heen fietsen, van waar we zijn, hoeveel km we doen op een dag. Als we klaar zijn om te vertrekken geeft hij ons spontaan een bakje aardbeien, dat hij zonet had gekocht op de markt.Ik schaam me lichtjes voor mijn achterdocht.
Het regent toch weer lichtjes.
Even verder, vraagt een man ons iets waar we in eerste instantie niks van begrijpen, maar na menige herhaling snappen we dat de man dus feitelijk bedelt...we geven hem 2 pond. Hij is ons dasr heel dankbaar voor en ik krijg een handkus ervoor.
Na wat fietsen in buurten waar ik me toch niet zo veilig voel, komen we weer op de rustige TPTrail.
Eerst een stuk oude spoorweg met mooie bruggen, dan paden langs waterlopen, door natuurgebiedjes. We gaan een koffie drinken in een soort buurthuis, en tegen we daar buiten zijn schijnt de zon weer volop...voor de rest van de dag.
We komen tal van mensen tegen met wie we een leuke babbel hebben, en in de late namiddag eindelijk ook eens een koppel trekkers met ook de voortassen, dus kampeerders...Nederlanders, hoe kon het anders? Ze fietsen niet dezelfde route echter.
We fietsten vandaag dus ruim 80 km op de TPT, bijna volledig autovrij, heel afwisselend en nooit vervelend.
Morgen fietsen we naar Huddersfield, waar we 2 nachten verblijven en we hebben op onze vrije dag afgesproken met Kath en Nigel om 's avonds samen iets te eten.