Never trust the weather forcast.

België, Marche-en-Famenne

Toen we het weerbericht rond Marche en Famenne raadpleegden net voor ons vertrek, dan hadden we het idee dat het Pinksterweekend compleet in het water zou vallen...Vandaag zou een zondvloeddag worden met 90 % kans op regen... Maar we laten ons niet zomaar ontmoedigen, gelukkig: met regenbroek en vest moet het toch kunnen om desondanks te wandelen was ons idee.
We raadplegen de buienradar deze voormiddag als we helemaal klaar zijn, picknick ingepakt en al. Als we die mogen geloven, is het de komende 3 uur zo goed als droog. We gaan er voor, en de wandeling die we thuis al hadden in de gps geladen, van om en bij de 10 km, wordt als eerste gepland. Af en toe is er wat gedruppel, maar we bereiken ons paleis van Vers'aye rond 13.30 zonder echte regen. We vinden het nogal vroeg om reeds in de zetels te ploffen en na een potje koffie met een koekje, verplaatsen we ons naar de kerk van het buurdorpje Humain om er wandeling 13 te volgen, Daphnée genaamd. Het stukje rijden met de auto is twijfelachtig, want het regent...maar het is alweer droog als we bij de start van de wandeling aankomen. We vertrekken toch...en het weer is gewoon zalig. Het tweede laztstedeel van de wandeling wordt wat avontuurlijk, want de weg is zogoed als een beek geworden...en bovendien begint het toch lichtjes te regenen. Maar uiteindelijk hebben we slechts een lichte bui tijdens de laatste 500 m tot bij de auto.
Eens terug in ons paleisje komt er toch nog een hagelbui voorbij...maar daar hebben we geen last van.
Na 18 km stappen vandaag, ga ik nog vol enthousiasme aan het koken en het smaakt ons wreed.
Nu lekker gedouched genieten in de zetel en straks is er de finale van Eurosong.
Go go go Hooverphonic !!

Oei oei gammel brugske precies. Mooi groene omgeving

Ria 2021-05-22 20:34:32

Ja , niet alleen mooi verblijf, maar eveneens mooie streek, zeker als je graag wandelt.

Lucienne 2021-05-22 22:52:25

in de kustprovincie hebben we vandaag alvast het grondwaterpeil terug wat omhoog gebracht. op een uur of 2 in de namiddag na, de ganse dag regen. dus geniet daar maar van het betere weer.